Документація


Додаток
до листа Міністерства
освіти і науки України
від  01. 07. 2019 р. № 1/11-5966
 Методичні рекомендації щодо викладання української мови у 2019/2020 навчальному році
У 2019/2020 навчальному році вивчення української мови здійснюватиметься за такими програмами:
у 5 – 9 класах за навчальною програмою: Українська мова. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804);
 у 10 -11 класах – за новими навчальними програмами (рівень стандарту та профільний рівень), що затверджені наказом МОН від 23.10.2017 № 1407.
Навчальні програми розміщені на офіційному сайті МОН за покликанням:https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi 
Нові навчальні програми для 10-11 класів відповідають засадничим положенням Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392), ключовим положенням концепції «Нова українська школа».
Документ розроблено з урахуванням завдань сучасної мовної освіти, модернізаційних процесів в освітньому просторі України, особливостей шкільного предмета «Українська мова» й потреб сучасних учасників освітнього процесу.
Змістові компоненти представлені чотирма лініями: мовною, мовленнєвою, діяльнісною й соціокультурною, що дають змогу комплексно реалізувати завдання шкільної мовної освіти.
Зміст мовної лінії, зокрема програми рівня стандарту, визначають теми, знання яких сприяє формуванню мовної культури й мовної грамотності, забезпеченню функційності знань, узагальненню вивченої теорії в 5 – 9 класах, а саме: лексична, орфоепічна, орфографічна, морфологічна, синтаксична, пунктуаційна і стилістична норми.
У мовленнєвій лінії подано перелік рекомендованих видів роботи, які дають змогу учням реалізувати здобуті знання на практиці. Ці види роботи забезпечують повноцінний мовленнєвий розвиток старшокласників, адже комплексно охоплюють формування всіх видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння і письма). Системний підхід до розвитку мовлення учнів не передбачає виділення окремих годин на традиційні для 5 – 9 класів аудіювання, читання мовчки та вголос, перекази, твори тощо, оскільки ці види роботи передбачено на кожному уроці. Учитель може на власний розсуд змінювати запропоновані теми й види роботи, але водночас прагнути протягом року рівною мірою приділяти увагу розвиткові всіх видів мовленнєвої діяльності.
Сучасні соціокультурні умови, інтеграція української освіти в європейський контекст зумовлює введення до навчальних програм такого виду письмових робіт, як есе, спрямованого на активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів, учениць, підвищення в них інтересу до навчання предмета, розвиток особистості, критичного мислення, лінгвокреативності.
Есе – самостійна творча письмова робота, ознакою якої є особистісний характер сприймання проблеми та її осмислення, невеликий обсяг, вільна композиція, невимушеність та емоційність викладу.
Види есе:
ВільнеФормальне
Ознаки:
невеликий обсяг (7-10 речень);
вільна форма і стиль викладу;
довільна структура;
обов’язкова вимога: наявність позиції автора.
Ознаки:
дотримання структури тексту,
наявність відповідних компонентів (тези, аргументи, приклади, оцінювальні судження, висновки);
обґрунтування (аргументування) тези.
Вільне есе обмежене в часі (5 – 10 і 10 – 15 хв.). До нього доцільно вдаватися на кожному уроці й на різних етапах його: цілевизначення, закріплення, рефлексії тощо.
Для написання формального есе виділяють більше часу: від 20 до  45 хвилин.
Види формального есе:
  • інформаційне (есе-розповідь, есе-визначення, есе-опис);
  • критичне;
  • есе-дослідження (порівняльне есе, есе-протиставлення, есе причини-наслідку, есе-аналіз).
Вимоги до формального есе
  1. Обсяг – 1 – 2 сторінки тексту (120-200 слів).
  2. Есе повинно сприйматися як цілісний твір, ідея якого зрозуміла й чітка.
  3. Кожен абзац есе розкриває одну думку.
  4. Необхідно писати стисло і ясно. Есе не повинно містити нічого зайвого, має нести лише інформацію, необхідну для розкриття ідеї есе, власної позиції автора.
  5. Есе має відрізнятися чіткою композиційною побудовою, бути логічним за структурою. В есе, як і в будь-якому творі, повинна простежуватися внутрішня логіка, що визначається, з одного боку, авторським підходом до обговорюваного питання, а з іншого – самим питанням. Необхідно уникати різких стрибків від однієї ідеї до іншої, думка має розкриватися послідовно.
  6. Есе повинно засвідчити, що його автор знає й осмислено застосовує теоретичні поняття, терміни, узагальнення, ідеї.
  7. Есе має містити переконливе аргументування порушеної проблеми.
Структура есе
Есе складається з таких частин – вступ, основна частина, висновок.
Вступ – обґрунтування вибору теми есе.
Основна частина – теоретичні основи обраної проблеми й виклад основного питання. Ця частина припускає розвиток аргументації й аналізу, а також обґрунтування їх, виходячи з наявних даних, інших аргументів і позицій.
Висновок – узагальнення й аргументовані висновки до теми тощо. Підсумовує есе або ще раз вносить пояснення, підкріплює зміст і значення викладеного в основній частині.
Критерії оцінювання мовного та змістового оформлення есе
Критерії оцінювання змісту есе 
Бали
Критерії оцінювання мовного оформлення есеБали
Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнівГрамотність
орфографічні, пунктуаційні, помилкилексичні, граматичні, стилістичні
Побудованому учнем (ученицею)тексту бракує зв’язності й цілісності, урізноманітнення потребує лексичне та граматичне оформлення роботи; теза не відповідає запропонованій темі; не наведено жодного аргументу.113 і більше 







9-10 і більше
1
Побудоване учнем (ученицею)висловлення характеризується фрагментарністю, думки викладаються на елементарному рівні; потребує збагачення й урізноманітнення лексика і граматична будова мовлення;  теза не відповідає запропонованій темі;  наведені аргументи не є доречними; прикладу немає або він  не є доречним.2122
Учневі (учениці) слід працювати над виробленням умінь послідовніше й чіткіше викладати власні думки, дотримуватися змістової та стилістичної єдності висловлення, потребує збагачення та урізноманітнення лексика й граматична будова висловлення; теза частково відповідає запропонованій темі;  наведений аргумент не випливає з тези;  приклад не є доречним; висновок сформульовано нечітко.3113
Висловлення учня (учениці) за обсягом складає дещо більше половини від норми й характеризується певною завершеністю, зв’язністю; чіткіше мають розрізнюватися основна та другорядна інформація; висновок лише частково відповідає тезі або не пов’язаний з аргументами;  є недоліки за сімома показниками: посереднє розуміння теми; порушення послідовності побудови твору; рівень словникового запасу нижче середнього; відносна стильова єдність твору; не сформульовано вправно тезу; наведено один аргумент.49-10 













7-8
4
За обсягом робота учня (учениці)наближається до норми, загалом є завершеною, тему значною мірою розкрито; не сформульовано вправно тезу; наведено один аргумент; приклад непереконливий;  висновок лише частково відповідає тезі, не пов’язаний з аргументом та прикладом; трапляються недоліки за низкою показників (до шести): роботі властива поверховість висвітлення теми, не простежується основна думка, відносно струнка побудова твору, середній рівень словникового запасу,   бракує стильової єдності.57-85
За обсягом висловлення учня (учениці) сягає норми, його тема розкривається, виклад загалом зв’язний; учень (учениця) наводить   один доречний аргумент; наводить непереконливий приклад;  висновок лише частково відповідає тезі або не пов’язаний з аргументами та прикладами; робота характеризується недоліками за п’ятьма показниками: помітний її репродуктивний характер, відсутня самостійність суджень, їх аргументованість, добір слів не завжди вдалий, учень (учениця) неточно добирає слова й синтаксичні конструкції.65-66
Учень (учениця) самостійно створює достатньо повний, зв’язний, з елементами самостійних суджень текст, формулює тезу, яка відповідає запропонованій темі; наводить   один доречний аргумент;  вдало добирає лексичні засоби; висновок відповідає запропонованій темі; у роботі є недоліки (до чотирьох): відхилення від теми, порушення послідовності її викладу; висловлювання не завжди конкретне, просторовий виклад міркувань, не підкріплених фактичним матеріалом  нелогічне розташування абзаців, переходи між ними не є вмотивованими; основна думка не арґументується.7467
Учень (учениця) самостійно будує достатньо повне, осмислене висловлення, загалом ґрунтовно висвітлює тему, формулює тезу, що відповідає запропонованій темі; наводить   один доречний аргумент; приклад не конкретизований; висновок відповідає запропонованій темі; трапляються недоліки за трьома показниками: невміння пов’язати предмет обговорення із сучасністю, не добирає переконливі докази для обґрунтування певного явища, відносне багатство словникового запасу, робота не відзначається різноманітністю та чіткістю слововживання.8358
Учень (учениця) самостійно будує послідовний, повний, логічно викладений текст; формулює тезу, що відповідає запропонованій темі; загалом розкриває тему, висловлює основну думку; наводить один доречний аргумент;  вдало добирає лексичні засоби; наводить один доречний приклад; висновок відповідає запропонованій темі; у роботі виявлені недоліки за двома показниками: тезу чітко не сформульовано, відсутність виразної особистісної позиції, належної її аргументації тощо.91+1
(негруба)
49
Учень (учениця) самостійно будує послідовний, повний текст, ураховує комунікативне завдання, чітко формулює тезу; певним чином аргументує різні погляди на проблему, наводить два доречні й переконливі аргументи, приклади; неординарна побудова твору, робота відзначається багатством словника, граматичною правильністю, дотриманням стильової єдності й виразності тексту, але за одним із критеріїв допущено помилку; висновок відповідає запропонованій темі й  випливає зі сформульованої тези, аргументів і прикладів.101310
Учень (учениця) самостійно будує послідовний, повний текст, ураховує комунікативне завдання; вправно формулює тезу;  аргументовано, чітко висловлює власну думку, зіставляє її з думками інших, уміє пов’язати обговорюваний предмет із власним життєвим досвідом, наводить два доречні й переконливі аргументи для обґрунтування тієї чи іншої позиції з огляду на необхідність розв’язувати певні життєві проблеми; приклади конкретизовані; робота відзначається багатством словника, точністю слововживання, стилістичною єдністю, граматичною різноманітністю; висновок відповідає запропонованій темі й  випливає зі сформульованої тези, аргументів і прикладів.111 (негруба)211
Учень (учениця) самостійно створює яскраве, оригінальне за думкою та оформленням висловлення відповідно до мовленнєвої ситуації; повно, вичерпно висвітлює тему; вправно формулює тезу; аналізує різні погляди на той самий предмет, наводить два доречні аргументи, використовує набуту з різних джерел інформацію для розв’язання певних життєвих проблем; приклади переконливі, конкретизовані; цілісний, послідовний і несуперечливий розвиток думки (логічність і послідовність викладу);       висновок відповідає запропонованій темі й органічно випливає зі сформульованої тези, аргументів і прикладів; робота відзначається багатством слововживання та художньою цінністю.12112
Розподіл годин між розділами
Зазначаємо, шо вказаний у навчальних програмах розподіл годин між розділами вважається орієнтовним. У разі потреби вчитель має право самостійно змінювати обсяг годин у межах розділу, а також послідовність вивчення розділів.
Кількість фронтальних та індивідуальних видів контрольних робіт з української мови
Звертаємо увагу на кількість фронтальних та індивідуальних видів контрольних робіт з української мови в закладах загальної середньої освіти з українською мовою навчання.
Фронтально оцінюють диктант, письмовий переказ і письмовий твір (навчальні чи контрольні види робіт), мовні знання й уміння, запис яких здійснюють на сторінці класного журналу «Зміст уроку».
 Індивідуально оцінюють говоріння (діалог, усний переказ, усний твір) і читання вголос. Для цих видів діяльності не відводять окремого уроку, проте визначають окрему колонку без дати на сторінці класного журналу «Облік навчальних досягнень».
У І семестрі проводять оцінювання двох видів мовленнєвої діяльності (усний переказ, діалог). У ІІ семестрі – оцінювання таких видів мовленнєвої діяльності, як усний твір і читання вголос, що здійснюється в 5 – 9 класах.
Результати оцінювання говоріння (діалог, усний переказ, усний твір) і читання вголос протягом семестру виставляють у колонку без дати й ураховують у семестрову оцінку.
Повторне оцінювання із зазначених видів мовленнєвої діяльності не проводять.
Перевірка мовних знань і вмінь здійснюється за допомогою завдань, визначених учителем (тести, диктант тощо) залежно від змісту матеріалу, що вивчається.
Тематичні і семестрові оцінки
Тематичну оцінку виставляють на підставі поточних оцінок з урахуванням контрольних робіт.
Семестрову – на основі тематичного оцінювання та результатів оцінювання певного виду діяльності: говоріння (діалог, усний переказ, усний твір) або читання вголос.
Якщо дитина прохворіла частину семестру, пропустила, наприклад, одну тематичну, не має оцінки за якийсь вид мовленнєвої діяльності, то оцінка  за семестр виводиться на розсуд учителя в залежності від динаміки особистих навчальних досягнень учня (учениці), важливості пропущеної теми чи теми, за яку учня (ученицю) атестовано, – (тривалість вивчення, складність змісту, ступінь узагальнення матеріалу). За таких умов оцінка за семестр може бути такою, як тематична (якщо вона одна), або знижена на кілька балів (на розсуд учителя) .
Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт у 5-9 класах
 5 кл.6 кл.7 кл.8 кл.9 кл.
Усього годин122122887070
Години з РМ2423221619
 ІІІІІІІІІІІІІІІ
Фронтальні види контрольних робіт
Перевірка мовної теми4444332222
Письмо: переказ1111111111
               твір111111
Правопис:
диктант
1111111111
Індивідуальні види контрольних робіт
Говоріння:
  діалог
11111
 усний переказ11111
 усний твір11111
 читання вголос11111
           
Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт у 10-11 класах
РівеньРівень стандартуФілологічний рівень
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролюІІІІІІ
Перевірка мовної теми2233
Письмо:
есе
 
2
 
3
 
1
 
1
переказ11
твір11
Індивідуальні види контрольних робіт
Говоріння:
  діалог
 
1
 
 
1
 
усний переказ11
усний твір11
У таблицях зазначено мінімальну кількість фронтальних видів контрольних робіт, учитель на власний розсуд має право збільшувати цю кількість залежно від рівня підготовленості класу, здібностей конкретних учнів, умов роботи тощо.
Оцінка за контрольний твір з української мови та переказ є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку виставляють у колонці з датою написання роботи (надпис у колонці «Твір», «Переказ» не роблять).
Акцентуємо увагу, що в разі відсутності учня на одному зі спарених уроків під час написання контрольного твору, переказу рекомендуємо давати йому індивідуальне завдання, визначене вчителем. Зазначене завдання виконується учнем під час уроку.
Кількість робочих зошитів з української мови за класами:
5 – 9 класи – по два зошити;
10 – 11 класи – по одному зошиту.
Для контрольних робіт з української мови в усіх класах використовують по одному зошиту.
Ведення зошитів оцінюють від 1 до 12 балів щомісяця протягом семестру і вважається поточною оцінкою, що зараховують до найближчої тематичної. Під час перевірки зошитів ураховують наявність різних видів робіт, грамотність, охайність, уміння правильно оформити роботи.
У разі відсутності учня на уроках протягом місяця рекомендуємо в колонці за ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).
Навчальна та методична література з української мови, рекомендована МОН, зазначена в Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України, що розміщений на офіційних сайтах Міністерства, Інституту модернізації змісту освіти.
Додаток
до листа Міністерства
освіти і науки України
від  01. 07. 2019 р. № 1/11-5966
Методичні рекомендації щодо викладання української літератури у 2019/2020 навчальному році
У 2019/2020 навчальному році вивчення української літератури в  5 – 9 класах здійснюватиметься за навчальною програмою: Українська література. 5 – 9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти . – К.: Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 №804;
у 10-11 класах – за новими навчальними програмами (рівень стандарту та профільний рівень), що затверджені наказом МОН від 23.10.2017 № 1407.
Навчальні програми розміщені на офіційному сайті МОН за покликанням:https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi.
Зміст навчального матеріалу передбачає текстове вивчення творів, що виділенінапівжирним шрифтом, інші ж лише називаються для допомоги вчителеві під час вивчення певної теми. Крім того,  для осучаснення змістового компонента, актуалізації компетентнісного підходу, надання вчителеві методичної допомоги під час вивчення програмових тем запропоновано рекомендаційну рубрику «Мистецький контекст» (МК).
Вивчення  української літератури також відбувається із залученням міжпредметних зв’язків –МЗ (українська мова, історія, зарубіжна література, образотворче мистецтво, музика тощо).
Звертаємо особливу увагу на те, що запропонована кількість годин на вивчення кожного розділу чи підрозділу є орієнтовною, учитель може її перерозподіляти на власний розсуд.Резервний час учитель може використовувати також довільно, зокрема для збільшення кількості годин на вивчення окремого твору, для уроків розвитку мовлення, контрольного оцінювання, творчих та інших робіт (екскурсій, диспутів, семінарів тощо).
Запроваджено (*) – для творів, які не є обов’язковими, їх можна розглядати додатково, за вибором учителя, наявністю часу або самостійно.
Наприкінці програми для кожного класу подано орієнтовні списки літератури для додаткового (самостійного) читання.
У навчальній програмі профільного рівня передбачено  вивчення творів літератури народів України, передовсім кримських татар. Також важливим компонентом програми є «Читацький практикум», спрямований на формулювання практичних навиків усних і письмових роздумів над прочитаним у різних стильових формах.
З метою рівномірного розподілу навантаження учнів протягом навчального року подаємо рекомендовану кількість видів контролю з української літератури (за класами). Поданий у таблиці розподіл годин є мінімальним і обов’язковим для проведення в кожному семестрі. Учитель-словесник на власний розсуд може збільшити кількість видів контролю відповідно до рівня підготовленості учнів, особливостей класу тощо.
Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури у 5–9 класах
Класи56789
СеместриІІІІІІІІІІІІІІІ
Контрольні роботи у формі:2333333333
контрольного класного твору;111111111
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання тощо)2222222222
Уроки розвитку мовлення*
(у+п)
2222222222
Уроки позакласного читання2222222222
Перевірка зошитів4545454545
 Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури в 10-11 класах
СеместриІІІІІІ
Рівністандартупрофільний
Контрольні роботи у формі:3344
контрольного класного твору*;1111
виконання інших  завдань (тестів, відповідей на запитання)2233
Уроки розвитку мовлення**2 (у+п)2 (у+п)2 (у+п)2 (у+п)
Уроки позакласного
читання
1122
Перевірка зошитів4545
*Контрольні класні твори пропонуємо давати у формі есе, міні-творів щодо розкриття певної проблеми чи образу програмового тексту тощо. Це розвиватиме самостійне творче мислення учнів і дасть їм можливість виконати роботу протягом одного уроку.
**У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого – письмового. Умовне позначення в таблиці – (у + п).
Рекомендуємо оцінку за письмовий вид роботи виставляти всім учням, за усний – кількості учнів, які відповідали протягом уроку.
Оцінку за ведення зошита з української літератури виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої тематичної. Під час оцінювання зошита з української літератури слід ураховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог орфографічного режиму). У разі відсутності учня на уроці протягом місяця рекомендуємо в колонці за ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).
Оцінка за контрольний твір з української літератури є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку виставляють у колонці з датою написання роботи. Надпис у журнальній колонці «Твір» не робиться.
Оцінку за читання напам’ять творів з української літератури виставляють у колонку без дати з надписом  «Напам’ять».
Навчальна та методична література з української літератури, рекомендована МОН, зазначена в Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки, що розміщений на офіційних сайтах МОН, Інституту модернізації змісту освіти.

Ведення класного журналу

 (Пам’ятка для словесника)

(Подані рекомендації і зразки заповнення сторінок журналу розроблено на основі наказу МОН України від 03.06.2008 р. № 496, «Інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення у загальноосвітніх навчальних закладах предметів інваріантної складової навчального плану у 2010/2011 навчальному році» (лист МОН України від 21.08.2010 р. № 1/9-580), методичних рекомендацій щодо вивчення української мови та літератури у 2013/2014 навчальному році, листа МОН України «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2013/2014 навчального року» від 20.05.2013 р. № 1/9-349)

Загальні зауваги
1.Записи в журналі ведуться державною мовою.
2.Записи проводяться чорнилом одного (чорного або синього) кольору, чітко й охайно.
3.На сторінках журналу не допускаються будь-які виправлення. У разі помилкового або неправильного запису поряд робиться правильний, який засвідчується підписом керівника навчального закладу та скріплюється печаткою.
4.Дата проведення заняття записується дробом, чисельник якого є датою, а знаменник – місяцем поточного року. Наприклад, 04/09 означає, що заняття про- ведено 4-го вересня.
5.У разі проведення здвоєних уроків (у тому числі семінарських занять) дату і тему кожного уроку записують окремо.
6.Усі записи щодо оцінювання різних видів діяльності та контролю роблять у формі називного відмінка: «Зошит», «Діалог», «Усний твір» тощо.
7.Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-бальною системою, і його результати позначаються цифрами від 1 до 12.
8.У графі «Зміст уроку» відповідно до календарного планування1 стисло записують тему уроку, контрольної роботи тощо.
9.У графі «Завдання додому» стисло записують його зміст, параграфи (сторінки) підручника, номери завдань, вправ тощо.
10.Додатковий запис щодо теми на сторінці оцінювання над датами не робиться.
Оцінювання навчальних досягнень
1.Поточна оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом, що засвідчує дату проведення заняття, коли здійснювалося оцінювання.
2.Тематична оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом «Тематична» без дати. При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. При цьому проведення окремої тематичної атестації при здійсненні відповідного оцінювання не передбачається.
3.Якщо учень був відсутній на уроках протягом вивчення теми, не виконав вимог навчальної програми, у колонку з надписом «Тематична» виставляється «н/а» (неатестований).
4.Тематична оцінка коригуванню не підлягає.
5.Семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу в колонку з надписом «І семестр», «ІІ семестр». Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому мають ураховуватися динаміка осо- бистих навчальних досягнень учня з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо.
6.Якщо учень був відсутній на уроках протягом семестру, не виконав вимог навчальної програми, у колонку з надписом «Семестрова» виставляється «н/а» (неатестований).
7.Семестрова оцінка може підлягати коригуванню. Скоригована семестрова оцінка виставляється без дати в колонку з надписом «Скоригована» поруч із колонкою «І семестр» чи «ІІ семестр». Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводять навіть за відсутності учнів, які виявили бажання коригувати їх. Якщо учневі не вдалося підвищити результати, запис у колонку «Скориго- вана» не робиться.
8.Річна оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом «Річна» без зазначення дати не раніше ніж через три дні після виставлення оцінки за ІІ се- местр.
9.Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок. У разі коригування учнями оцінки за ІІ семестр річна оцінка виставляється їм не пізніше 10 червня поточного року.
10.У випадку неатестації учня за підсумками двох семестрів у колонку «Річна» робиться запис «н/а» (неатестований).
11.Річна оцінка коригуванню не підлягає.
12.Виставлення оцінки з державної підсумкової атестації здійснюється в колонку з надписом «ДПА» без зазначення дати.
13.За бажанням випускників навчальних закладів системи загальної середньої освіти як державна підсумкова атестація можуть бути зараховані результати зовнішнього незалежного оцінювання, про що видається відповідний наказ керівника навчального закладу. У такому випадку результати ЗНО з конкретного предмета виставляють до журналу в колонку з надписом «ДПА».
14.Учням, які не пройшли державної підсумкової атестації, в колонку з надписом«ДПА» робиться запис «н/а» (неатестований).
15.Випускникам, яких звільнено від проходження державної підсумкової атестації, робиться запис «зв» (звільнений).
16.Учням, яким оцінка з державної підсумкової атестації переглядалася апеля ційною комісією, за її результатами виставляється оцінка в колонку з надписом«Апеляційна» без дати.
17.Оцінки за навчальну практику та навчальні екскурсії виставляють у журнал окремим рядком і можуть ураховувати під час виставлення річних оцінок з відповідних предметів.
Особливості заповнення сторінок класного журналу з української мови та літератури
1.При оцінюванні кожного з видів мовленнєвої діяльності оцінки виставляються і враховуються як поточні.
2.Індивідуально оцінюються: говоріння (діалог, усний переказ, усний твір) і читання вголос. Для цих видів діяльності окремого уроку не відводять. У І семестрі пропонується провести оцінювання двох видів мовленнєвої діяльності (усного твору і діалогу), результати виставити в колонку без дати з відповідними надписами «Усний твір» та «Діалог» і врахувати ці оцінки в найближчу тематичну. У ІІ семестрі провести оцінювання усного переказу і читання вголос. Оцінки виставити і врахувати так само.
3.Повторно наприкінці семестру проводити оцінювання всіх видів мовленнєвої діяльності і виводити оцінки в журналі не потрібно.
4.У 10–11-х класах контрольна перевірка читання вголос не проводиться.
5.Записи «Контрольний переказ», «Контрольний твір», «Контрольний диктант», «Контрольне читання мовчки», «Контрольне аудіювання» роблять тільки у графі «Зміст уроку», крім випадків, коли контрольне аудіювання або читання мовчки проводять на одному уроці з контрольним диктантом або контрольною роботою з мовної теми (тестуванням). У цьому разі оцінка за контрольну роботу чи диктант виставляється в колонку під датою проведення уроку, а в сусідній колонці без дати з надписом «Контрольне читання мовчки» або «Контрольне аудіювання» ставиться оцінка за цей вид діяльності.
6.Коли контрольний твір або переказ проводять на спареному уроці, то оцінку за цю роботу виставляють у другій колонці з датою.
 Пор.
Число та місяцьПрізвище та ім’я учня14/1014/10ДатаЗміст уроку
1
Галуненко Тарас
8
14/10Контрольний письмовий твір
2
Іваненко Сергій
11
14/10Контрольний письмовий твір
3
Хомич Аліна
10
 7..Ведення зошитів з української мови та літератури оцінюється щомісяця протягом семестру і вважається поточною оцінкою до найближчої тематичної. Її виставляють у колонку без дати з надписом «Зошит» після останнього уроку поточного місяця за винятком травня, коли оцінка за зошит має передувати останній у навчальному році тематичній оцінці.
8.Оцінки за вивчені напам’ять твори виставляють у колонку без дати з надписом «Напам’ять» поряд з колонкою того уроку, на якому вони вивчалися.
 Пор.
Число та місяцьПрізвище та ім’я учня18/11Напам’ятьДатаЗміст уроку
1
Гримальченко Вікторія
12
18/11Тарас Шевченко.«Садок вишневий коло хати…»
2
Проскуренко Інна
10
9
3
Семенів Галина
8

Комментариев нет:

Отправить комментарий